Voorbereiding

24 december 2014
update: 21.01.2015
update: 07.02.2015
update: 24.04.2015
update: 31.05.2015
update: 07.06.2015

Na een schitterende vakantie afgelopen zomer, bleven we met heel veel heimwee achter.

En dus, moesten we niet lang nadenken voor een volgende bestemming.
Het wordt weer de grootste staat van de USA : Alaska !

verhouding Alaska tov rest van USA
verhouding Alaska tov België
https://mapfight.appspot.com/us.ak-vs-be/alaska-us-belgium-size-comparison

Een ruwe planning was al snel klaar.
Tja, een beetje ervaring hebben we natuurlijk al.
Er zijn plekken waar we zeker naar terug willen keren en er zijn plaatsen waar we vorige keer te weinig tijd voor voorzien hadden.

In september 2014 hebben we de vliegtickets geboekt, weer rechtstreeks bij Icelandair.
Vorig zomer voor het eerst met Icelandair gevlogen. Dat was supergoed meegevallen. Ook nu zijn de tickets voordelig en het zijn mooie vlieguren.

Op 19.11.14 werd de huurauto gereserveerd bij Avis.
(Een beetje duur naar mijn zin. Ik blijf uitkijken naar goedkopere tarieven. Als ik een interessantere aanbieding vind, kan ik nog altijd zonder kosten de reservatie bij Avis annuleren.)
En 2 weken later een nieuwe reservatie gedaan, aan een veel voordeliger tarief. Uiteraard heb ik ook de eerste reservatie geannuleerd.

Aan de invulling per dag wordt nog gewerkt.

Van 8 juli tot 31 juli 2015 ga ik samen met mijn zoon Sander (19 jaar)
weer een fantastische reis beleven.


Update 21.01.2015:
De activiteiten die best vooraf gereserveerd dienen te worden, zijn vastgelegd.
Nu kan ik stilaan aan het roadbook per dag beginnen werken.

Bij onze reis van vorig jaar was ik helemaal opgewonden omdat je toch niet precies weet wat je moet verwachten. Je bent nieuwsgierig en probeert je voor te stellen hoe het ginder is.
Maar dat opgewonden zijn is er ook voor deze reis. Niet zozeer het nieuwsgierige maar vooral het wachten om terug van alle pracht te kunnen gaan genieten.


Update 07.02.2015:
Dacht ik een mooie aanbieding voor een huurauto te hebben, maar na verdere inlichtingen bleek het zonder verzekeringen te zijn.
Na een zoektocht naar een betaalbaar alternatief, heb ik weer een nieuwe reservatie gemaakt (en de vorige geannuleerd). In eerste instantie een betere prijs gevonden bij Hertz maar daarna (na een zeer waardevolle tip) nog een betere aanbieding bij National Car Rental UK, een toptarief inclusief verzekeringen. Dus thanks RH.


Update 24.04.2015:
Het is nogal iets met die prijzen voor huurauto's. Dankzij een waardevolle tip, nog maar eens een nieuwe reservatie gemaakt. De prijzen van Hertz zijn met meer dan 500 euro gezakt en zijn nu meer dan 300 euro lager dan National. Duuusss, ... nieuwe boeking bij Hertz (annulatie bij National Car Rental UK ga ik nog even mee wachten). Geen flauw benul waar dit gaat eindigen.


Update 31.05.2015:
Terwijl de soap rond de huurauto blijft duren, ben ik toch al druk in de weer met het roadbook op punt te stellen.
Enne, ondertussen ook nieuwe stappers gekocht.


Nog iets meer dan een maand tijd om ze in te lopen. Komt dik in orde!


Update 07.06.2015:
De huurauto zal deze van National worden want bij Hertz is er een probleem met mijn reservatie.
Oh ja, het roadbook is af.
Nu rest er enkel nog aftellen tot 08.07.2015.




1 opmerking:

Anoniem zei

Wij gaan jullie volgend de komende weken. Veel plezier. MM