Dag 23 + 24 : Anchorage-Reykjavik-Brussel

donderdag 30 juli 2015

Jammer maar helaas. Onze vakantie zit er helemaal op.

We worstelen nog wat met de bagage, nu ja beter op de kamer kijken dat de toegelaten kilo's kloppen dan op de luchthaven alles te moeten versteken.

Rond 11 u 15' vertrekken we uit het hotel.
Eerst nog langs een benzinestation. We moeten de huurwagen immers met een volle tank terug brengen. Ik heb ook nog een lijstje met alle mankementen gemaakt. Dit was echt de slechtste huurauto die we ooit meekregen. Het model viel mee maar de staat liet te wensen over.

Het is maar een kleine afstand naar de luchthaven.
Een beetje laat voor volgende foto maar toen we aankwamen hadden we het welcome-bord te laat gezien (en nu was het ook maar nipt).


We leveren de auto in. Er komt niemand kijken. We gaan naar het kantoortje waar ik de sleutel moet afgeven en waar ze me zonder na te kijken naar de kilometerstand vragen. Ik overloop ook nog mijn lijstje en de man geeft me contactgegevens van de klantendienst.

Daarna gaan we inchecken voor onze vlucht, dit verloopt lekker vlot.
Ook de controle bij de security gaat snel. Geen van beiden piepen we, geen van beiden moet de rugzak opendoen. We moeten er even mee lachen want gewoonlijk heeft één van ons twee wel een of ander probleem.

Nu kunnen we op ons gemak lunchen. We kiezen voor Norton Seafood want vis en zeevruchten zijn in Alaska toch van een veel betere kwaliteit dan bij ons.

En wie zit bij ons op de vlucht? François en Lisette van het Alles Amerika Forum. We zagen hen al eerder in Valdez en kunnen nu weer reisverhalen uitwisselen.

De vlucht vertrekt mooi op tijd om 15 u 20'.

Vanuit de lucht krijg ik dan toch nog Denali en de omliggende bergen en gletsjers te zien. De toppen steken boven de wolken uit.
Hoe imposant moet het wel niet zijn als je deze berg van voet tot top kan zien?




vrijdag 31 juli 2015

We hebben beiden een klein slaapje kunnen doen voor we in Reykjavik aankomen.


Alleen, Sander heeft een beginnende migraine. Na een pilletje en een lekkere boterham kunnen we aan boord gaan van onze volgende vlucht. Sander slaapt wat en de migraine trekt gelukkig weg.
Hij ziet er heel wat frisser uit wanneer we om 12 u 45' landen in Brussel.

Al onze koffers zijn ook aangekomen.
We nemen afscheid van François en Lisette en gaan naar de auto.

Tot voor kort moest ik alles zelf rijden, maar niet vandaag.
Sander is mijn privé-chauffeur naar huis, voordeel van een kind met rijbewijs.

14 u 50' - home sweet home


Afgelegde km: 10 km + 95 km
Het weer: Anchorage 18 °C - Reykjavik 8 °C - Brussel 19 °C
Hotel: eigen huisje, eigen bedje



Geen opmerkingen: